کتاب مرگ در آند

اثر ماریو وارگاس یوسا از انتشارات آگه - مترجم: عبدالله کوثری-نوبل ادبیات

ترس های باستانی و مدرن در Vargas Llosas غرق در عین حال عجیب و غریب رمان پر زرق و برق، اغلب بررسی مستقیم از نویسنده پرو است از مشکلات کشور پیچیده سیاسی خود را از جنگ از پایان جهان و زندگی واقعی Alejandro Mayta ساخته شده است. در ناحیه دور در آند، گارد شهری Lituma و Carreno ناپدید شدن سه مرد را بررسی می کنند که دو نفر از آنها در یک پروژه بزرگراه کارگر بوده اند که احتمالا هرگز به دلیل ناامنی های منطقه ای به پایان نخواهد رسید. چریک های Sendero Luminoso چندین شهر در نزدیکی حمله کرده اند؛ در یک فصل اولیه یخ زده، آنها دو سنگریزه فرانسوی را به قتل رسانده اند تا از این منطقه عبور کنند. فعالیت های Sendero Luminosos - و Carrenos گاه به گاه کنار می آید تصدیق می کند که گارد شهری در عوض خشونت مرتکب شده است - فضای تهدیدی ایجاد می کند که بیشتر از ناتوانی مامورین در برقراری ارتباط با سروو ها و خائنانی خلق می شود. این افراد کوهستانی از لیتومای سرسبزانه برخوردارند "همانطور که از مریخ آمده است. در واقع، ساحل فقیر پرو، همچنین ممکن است مریخ را به سرخپوستان سرخپوستان فقیر تبدیل کند، که کمتر شبیه به تسخیر مارکسیست های چریکی نسبت به تلخی های یک زن و شوهر محلی مرموز است که ممکن است جوایز شوم را با پیوندهایی با قربانیان انسانی پیش از کلمبیایی تحریک کند . اگر Vargas Llosa نقطه ای در مورد طبیعت ابدی و قابل تحمل خشونت در آمریکای لاتین می گذارد، آن را به عنوان عمیقا نامرئی به خاک سپرده شده است. مهم نیست: داستان سرایی قوی و ساختار جالب و پیچیده - گذشته و حال که در روایت های متقابل شخصیت های مختلف متجلی می شوند، رضایت کامل را بدون هیچ پیام واضح ارائه می دهند.


خرید کتاب مرگ در آند
جستجوی کتاب مرگ در آند در گودریدز

معرفی کتاب مرگ در آند از نگاه کاربران
من بانوی عارف چربی و شوهر مست بودم

مشاهده لینک اصلی
مرگ در Andes It's easy to see why Llosa معروف ترین رمان نویس پرو، و به همین دلیل است که او جایزه نوبل را پس از اتمام مرگ در Andes دریافت کرد. در ابتدا، من آن را خیلی دوست نداشتم. به نظر می رسید بسیار تاریک و بیش از حد مردانه. یک پلیس و دستیار او در یک پست دور افتاده در آند ها مستقر شده اند که مسئول ریشه کن کردن تروریست های درخشان است. دستیار با داستان داستان عشق عجیب و غریب خود را سرگرم می کند. در همین حال نیروهای اسرارآمیز و شوم در روستا همپوشانی می کنند و فضیلت را با کنجکاوی تقریبا دیوانه می کنند. در اینجا برخی از تم ها به طور مهارتی به یک رمان جذب می پیوندند: • روش ها و قواعد مسیر درخشان، یک گروه مائوئیست که باعث ویرانی شد در پرو از دهه 1980 تا 2000s. من نمی دانستم در مورد بی رحمی های بی حد و حصر آنها و یا چگونه آنها مردم را از شهر های بزرگ در اقیانوس ها رانده و زیرساخت را از بین می برند. »چگونه زندگی خسته کننده و سرکش در یک شهر معدن می تواند باشد.» ترکیب معنویت باستان با زندگی فعلی روستاییان سرزمین اصلی؛ اعتقاد به جادوگری، اعتقاد به «آوا» و یا ارواح کوه ها، که باید رعایت شود، و غیره. • تنش بین مردم کوهوا و اسپانیایی و عدم اعتماد بین گروه های سرزمین وحشی و کمون. • گسترش فساد حتی قبل از اینکه داروخانه ها قوی تر شوند) • شدید بودن آب و هوای بلند در ارتفاع • قدرت عشق عاشقانه، با وجود همه ی شگفتی ها • نقش داستان داستان در حفظ امید و ایجاد پیوند بین افراد به عنوان یک خواننده زن، من از کمبود آگاهانه از شخصیت های زن که با آنها می توانم شناسایی کنم. همچنین، به عنوان یک آمریکایی آمریکای شمالی، بسیار احساس کردم که یک بیگانه به دنبال یک فرهنگ بیگانه است. اینها چیزهای ضروری بدی نیستند، فقط چیزی که باید توجه داشته باشید. جذابیت این بود که تماشا کنید که نویسنده یک رابطه روابط بین پلیس و متصدی محلی (به درستی به نام دیونیزیا) و همسرش ایجاد کند. اینها در ابتدا مخالف هستند، تجسم اعراب بومی، رها وحشی، سوء استفاده از الکل، جنسیت و هر چی بیشتر، پلیس شهروندی، غم انگیز است. با این حال، وسواس او با حل سه ناپدید شدن، او را تبدیل به حساس تر (و احتمالا حتی باور) شنونده می کند. این خط رسم یکی از مهمترین موارد برای یک شخص بیگانه مانند من بود که میخواهد در داخل روستای پرو زندگی کند. همچنین بدون توجه به چیزی که پیش میآید، پیشبینی میشود که پایان دادن به یک پانچ در روده است که شما به زودی فراموش نخواهید کرد.

مشاهده لینک اصلی
اتهام که تمامی انقلابها به فرزندان خود می نگرد، یکی از قدیمی ترین و رایج ترین تذکرات علیه مردم است که به طور کلی به تحولات عظیم اجتماعی می انجامد. این اولین بار است که پس از انقلاب فرانسه با ژاکوبین هایی که تحت گیلوتین خود قرار می گیرند شنیده می شود، این گفتگو در قرن بیست و یکم معمول شده است. با همۀ تجربه ی \"نایت ماریا\" تحت تمام جنبش های انقلابی پیروز و پیروز از \"استالینیست\" نشان می دهد که دادگاه ها به انقلاب فرهنگی چینی و میدان های کوهپیمایی کومق چاه تحویل داده شده است؛ مردم برای تحمیل شرایط تحریک کننده و ستمگرانه حاضر هستند؛ زیرا هر گونه تلاش برای تغییر تنها به چیزی بدتر می انجامد. ماریو ورگاس لوسا € ™ s مرگ در آند ها تغییر دیگری را برای این موضوع قدیمی پوشانده است. در حالی که سبک نوشتاری را حفظ می کرد و با داستان های طنز آمیز نوشته می شد و داستان را خواندن لذت بخش می کرد، لوسا در نهایت با مسائل جدی مواجهه با جامعه پرو در طول جنگ چریکی درخشان در برابر دولت حمایت شده از سوی ایالات متحده در اواخر دهه 1980 بود. ناپدید شدن سه شبه نظامی در یک ناحیه دورافتاده روستایی در کوه های پرو، نقطه شروع رمان است. دو نگهبان مدنی، کاپیتان لیوتوما و تاماسیتو، مدافع او، برای تحقیق فرستاده می شوند. آیا آنها توسط چریکها کشتند؟ آیا آنها به طور داوطلبانه به آنها ملحق شده اند؟ یا از روحیه کوهنوردان محلی مردم محلی قربانی شده اند؟ ما از داستان به داستان درباره زندگی دو تحقیق و مردم اطراف آنها، از جمله داستان عشق تاماسیته با مریخ پرویز مینویسیم. اما همه اینها به عنوان یک دستگاه رسانهای به کار میروند تا اجازه دهد لوسا به اسلحههای خود را در Sendero Luminoso بر پایه دهقانان بنویسد. لوسا، ناسزا از جنبش انقلابی خود را پنهان نمیکند. او می نویسد که چگونه این افراد انقلابی دو گروگان گردشگری فرانسوی را گروگان گرفتند، دادگاه های خود را در یک روستای روستایی انجام دادند و پیش از اجرایش، یک شهروند بورژوایی را مورد بازجویی قرار می دادند. گزارش های برجسته ای از این دادگاه ها انقلابیون را نقاشی کردند به عنوان یک دسته دسته بی رحمانه و ضمنی فقط برای از بین بردن دشمنان درک شده. او خشونت خود را از چارچوب آن به عنوان یک پاسخ منطقی به خشونت روزمره ای که بر اساس این توده های قبیله تسلیمند تحمیل شده توسط ساختارهای اجتماعی ناعادلانه و عوامل آن، رفع می کند. بدون نگاه عمیق تر به جنایات نظم نیمه فئودالی پیرامون مردم، این رمان به طور مستقیم به حرکت حرکت می کند، تفنگ های خود را پر می کند، پرچم های قرمز خود را پر می کند، شعارهای خود را نقاشی می کنند و سخنان خود را می خوانند، تحریک می کنند مردم به خشونت بی معنا: آنها به نوبت و صبورانه توضیح دادند جنایات، واقعی و به این نکته اشاره کرد که این خادمان یک دولت در خون، این همدستان سرکوب و شکنجه، علیه هر یک از آنها و فرزندان و آنها فرزندان فرزندان. آنها به آنان دستور دادند که آنها را تشویق کنند تا بدون ترس و انتقام سخن بگویند، زیرا نیروهای مسلح مردم از آنها محافظت می کنند. این جرم بی نام و بی روح که شامل مردان، زنان و کودکان به طور یکسان، مانند سر و صدای هیجان های علمی تخیلی، و در حال حاضر با توجه به قدرت دادن به چیزهای درست بعد از قرن ها استعمار و سرزمین سربازان ظاهرا مظهر بدترین کابوس Llosa را وارد کنید. کمی از شکست و ترس و وحشت خود، از طریق ترس خود، توسط فضای عزت نفس، و با انگیزه تاریکی - نزاع های قدیمی، خشم و غضب، غم و اندوه سکوت، نفرت های خانوادگی - شهروندان شروع به سخن گفتن کردند. »در ظهر، بسیاری از اندامارکان ها شجاعت پیاده شدن به وسط میدان را پیدا کردند و شکایات خود را ارائه می دادند تجدید نظر و انگشت اشاره به همسایگان بد، دوستان بد، بدبختی. قدرت را از طبقه های صاحبخانه و بورژوازی که ثروت اقتصادی، قدرت سیاسی و نیروهای نظامی متمرکز شده اند، در دستان آنها و ایجاد اختیاری بشرانه تر و اجتماعی تر، گاهی اوقات به استفاده از مبارزات مسلحانه از سوی ستمدیده نیاز است. برای اکثریت که موقعیت خود را به عنوان ستمدیدگان اجباری بر سر خشونت طبقات ظالمانه به آنها تحمیل شده است، استفاده آنها از خشونت انقلابی به عنوان ابزاری که آنها را برای آزادی خود تحمیل می کند، توجیه می شود. همانطور که مدتی پیش توسط مائو اشاره شد دقیقا استبداد خویشاوندان مستبد خود که دهقانان را به شورش های خشونت آمیز از نوعی که توسط لوسا نفرت داشت، رانده شد. این در مناطقی است که بدترین خشونت ها مرتکب شده است و کشتار خشونت آمیز بیشتر صورت می گیرد. دهقانان واضح هستند. چه کسی بد است و چه کسی نیست، چه کسی بدترین است و چه کسی نیست که خیلی بدبخت است، که شایسته مجازات شدید است و شایسته آنست که به آرامی از بین برود - دهقانان حسابهای صحیح را حفظ می کنند و بسیار نادرست مجازات بیش از جرم است . بدون اعمال چنین نیرویی، دهقانان نمی توانند قدرت مدرن کلاس های مالکیت را شکست دهند. پیگیری تعارض اجتماعی بنیادی

مشاهده لینک اصلی
این داستان در گذشته نه چندان دور در پرو قرار دارد و این داستان در اطراف ناپدید شدن سه مرد در یک روستای معدن از راه دور آند قرار دارد. Lituma اسلحه نظامی ارتش پرو و ​​معاون Tomás او فرستاده شده اند برای بررسی و محافظت از روستا از چریک های درخشان مسیر که آنها فرض می کنند مسئول ناپدید شدن است. شهرک مردم مردان ارتشی را بی اعتبار می کند و ایده های خود را در مورد آنچه اتفاق افتاده است به مردان گمشده است. برای گذر زمان در ایستگاه از راه دور، Tomás هر شب با داستان های مربوط به عشق خود را با یک فاحشه طرفدار، که با رمز و راز از مرد گمشده درهم آمیخته است، هر روز لایتومو را سرگرم می کند. طرح متناوبانه بین گذشته و حال، گاهی در حال حرکت همان پاراگراف یا جمله. سبک نوشتن زمانیکه استفاده می شد، بعضی وقت ها متوجه شدم که مطمئن نیستم که داستان در جدول زمانی قرار داشته باشد و تعجب کند که چطور یا حوادث مرتبط بوده یا خیر. در حالی که من در نهایت به جریان رسیدم، سبک غیر خطی ممکن است به برخی از خوانندگان خاموش شود. این داستان در شماری از جنبه های سیاسی و فرهنگی مهم در این دوره زمانی در پرو به چشم می خورد و به عنوان یک تمثیل سیاسی معاصر پرو محسوب می شود. من فکر کردم ممکن است مفیدی برای توضیح بعضی از اصطلاحات در متن برای خوانندگان که در این دوره تاریخ پرو وجود ندارد، مفید باشد. در حالی که بیشتر از متن می تواند تشخیص داده شود، لیستی از اصطلاحات / تعاریف در انتهای کتاب مفید بوده است. من از این کتاب برای کتاب 2017 کتاب \"چالش سخت تر چالش\" استفاده کرده امread a book set in Central or South America written by a writer of Central or South America @

مشاهده لینک اصلی
خواندنLituma در Andes @ احساس می کرد که قبل از اینکه یک نویسنده با موضوعش آزار دهنده باشد. این یک تجربه عجیب و غریب ± یادآور شد، چرا که اگر چیزی است که شما اطلاع در رمان های بارگاس یوسا تحسین برای آنچه که او می نویسد (چگونه این © دیگر می تواند شما ارسال؟) وجود دارد اما گاهی اوقات قلب در کلمات Lituma بود و نژادپرستی، گاهی اوقات در توصیف خاص و موازی با باده گساری یونانی ... پس از اتمام آن من آن را اولین کتاب پس © ها تجربه او به عنوان یک نامزد برای رئيس جمهور پرو (استادانه درThe ماهی در بازگو نوشته شده است آب @) و تجربه او را ترک کرد و با کشورش اشتباه گرفت. و من در این رمان احساس کردم. البته، البته با لحظات بسیار زیبا، اما همچنین با یک کبد کوچک که لازم نیست

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب مرگ در آند